Joogatunnid Tallinnas

Joogatunnid algajatele


7 ASJA MIDA OMA ESIMESES JOOGATUNNIS TEISITI TEHA

Võid alati lasta ennast elul kanda ning nautida kõike mis sinuga toimub. Samas võid lugeda ning õppida teiste kogetust - ehk kuidas olla kogenud joogi või jogiini juba esimeses tunnis :)

Mäletan esimeste joogatundide koomilisi püüdlusi sulanduda kuhugi, mis oli mulle kui teine dimensioon. Samuti piinlikke hetki hilisemast ajast, kus peategelasteks olid juba teised esmakordselt joogatundi sattujad. Nüüd joogaõpetajana selliseid püüdlusi nähes, tekkis soov mõned neist kirja panna. Ikka selleks, et alustajatel oleks lihtsam ja toredam joogatundides osaleda. Samuti on kurb, kui selliste lihtsate asjade pärast jääks kellelgi joogatundi tulemata või järgmise joogatunni kogemused saamata. Nende asjade vältimine aitab muuta sinu esimese ja ka kõik järgnevad joogatunnid meeldivamaks. Kui sulle tundub, et mul on jäänud midagi märkamata, siis anna sellest kindlasti teada.

Jätad sokid jalga

Jooga iseenesest ongi oma filosoofialt ühendus sinu ja universumi vahel. Ja kuigi sulle võib tunduda, et oled sokkidega kenam, või su jalad külmetavad vahetpidamata, on siiski joogatunnis parim viis kogeda paljajalu. Keskendu joogaharjutustele ning ignoreeri teadlikult külmetavaid jalgu ja sa näed, kuidas peagi sinu sisemine kütesüsteem tööle hakkab.

Jätad telefoni väljalülitamata

Kujuta endale ette, kuidas istud koos teiste joogatunnis osalejatega lihtsas asendis ja mediteerid täielikus vaikuses ning järgmisel hetkel heliseb kellegi telefon täistuuridel - ilmselt sooviksid, et see poleks sinu telefon. Rääkimata mobiilsidega kaasaskäivatest magnetlainetest, mis mõjutab meid niigi igapäevaselt. Tee endale teene ja lülita oma telefon alati päris välja - säästad enda ja kaaslaste tervist. Lisaks saad enda akude laadimise ajal säästa telefoni akut ning joogatunni lõppedes lahkute koos laetud akudega :)

Lased kõigel särada

Joogatunnid on täis pöördeid, peapeal seismist ja kummardamist - ühesõnaga igasugust ning igatpidi liikumist. Seega vali laiemad riided, mis jätavad sulle rohkem ruumi. Selliselt valitud rõvad välistavad ka iga kehakumeruste või isikliku detaili silmapaistmise. Natuke vähem liibuvates riietes kolmnurk asendit või mõnd muud tagurpidi asendit võttes, jätad vähem vihjeid kõigi teiste kujutlusmaailma. Loomulikult võid alati enne uute joogapükste ostmist ettekujutada, kuidas sa seljarulle või mõnd muud harjutust tehes nendega välja näed.

Võrdled ennast teistega

Esimesed avastused on kõigeväärtuslikumad sest neid koged vaid korra - naudi oma tundi! Usu teistega ennast võrreldes ei koge saa joogatunnis midagi. Ikka ennast vaadeldes ja harjutustele keskendudes saad saa väärtuslikke kogemusi. Ainuke auhind mille poole joogatunnis püüelda on enda märkamine. Kui aga ikkagi pead joogatunnis meie duaalse maailma rutiinidele järgiandes midagi võrdelam, siis võrdle enda kogemusi eelmistest tundidest praegusega. Kui see on sinu esimene tund, siis eelmise harjutuse ajal kogetuga jne.

Püüad olla tähelepanumagnet

Tee mis sa tegema pead, et tunnis oma harjutusi teha aga püüa vältida "vaata mind" tegevusi. Oma hingamise ning häälitsuste võimendamine harjutuste sooritamise ajal, võtavad võimaluse olla 100% endas ning kogeda selle harjutuse soorituse mõjul toimuvaid muutusi. Kauem jooga tegelenud inimesed nagu nii ei märka seda - nad kogevad enda sisemises maailmas toimuvat. Pea alati meeles: jooga on isiklik praktika, sinu melleoludest või tunnetest ei soovi keegi midagi teada.

Unustad jälgida enda personaalset ruumi

Tihti on joogatunnis osalejaid rohkem ning igale inimesele jagub ruumi just oma mati jagu või pisut enam. Sellistel puhkudel oleks hea kui suudaksid jälgida oma personaalset ruumi. Sa ju ei soovi et keegi sind oma jalgade või kätega keset harjutust togiks või ennast taha kallutades tekitaks doominoefekti mis sind kaasa kisub. Naudi tundi, kuid püüa seda teha püsides oma joogamatil.

Hilined või lahkud varem

Joogatunnid algavad sissehäälestamisega, mis on tavaliselt vaikne ja rahulik meditatiivne tegevus. Hilinedes rikud sa tunni energeetilise keskonna ning kõigi isiklikku tasakaalu. Samuti lõpevad tunnid tavapäraselt lõdvestamise või puhkusega, kus osalejad taaskord vajavad rahulikku ja isiklikku meditatiivset aega. Varem oma matti kokku rullides tekitad sarnase olukorra kui hilinedeski. Varu joogatunniks aega pisut rohkem, see on eelkõige sinu enda meelolu ja kogemise seisukohast hädavajalik. Saad saabudes ise rahuneda ja häälestuda tunniks ning peale tundi anda endale aega taastumiseks ning tagasi tulekuks. Laseoma kehal töödelda tunnis kogetut.



Meeldivat esimest joogatundi!

​​​​"Loo ise oma päeva rohkem rahu ja tasakaalu!"

Praktilised tarkused ning nipid kuidas olla tasakaalukam ning õnnelikum iga päev. Info põnevast üritusest, koos praktilise joogaharjutusega mis mõjub unele suurepäraselt.
Sisesta e-post ning
vaata järgi, kuidas muuta oma igapäeva elu ilusamaks ja iga päev rõõmsamaks.

Joogastuudio