Warning: Declaration of TCB_Menu_Walker::walk($elements, $max_depth) should be compatible with Walker::walk($elements, $max_depth, ...$args) in /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/thrive-visual-editor/inc/classes/class-tcb-menu-walker.php on line 0

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/thrive-visual-editor/inc/classes/class-tcb-menu-walker.php:0) in /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/modal_survey/modal_survey.php on line 2519

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/thrive-visual-editor/inc/classes/class-tcb-menu-walker.php:0) in /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/modal_survey/modal_survey.php on line 2519

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/thrive-visual-editor/inc/classes/class-tcb-menu-walker.php:0) in /data02/virt61058/domeenid/www.joogastuudio.ee/htdocs/wp-content/plugins/modal_survey/modal_survey.php on line 2522
MEDITEERIMINE - KUIDAS ALUSTADA JOOGA JA MEDITATSIOONIGA
mediteerimine

KUIDAS ALUSTADA KUNADALINI JOOGAGA

mediteerimine

Pole olemas universaalset tarkust, kuidas joogaga alustada. On kogemised ja kogemused, mida saan sinuga jagada, et sul oleks võimalikult tore alustada kundalini joogaga ning avastada iidse jooga maailma võlud.



Nagu paljud teised, mõtled kindlasti, kust ja kuidas alustada jooga või täpsemalt kundalini joogaga? Kundalini joogaõpetus hõlmab rohkem kui 5 000 erinevat meditatsiooni ja 2 500 kriyat ehk harjutuste seeriat, seega on alguses väga kerge ära eksida.


Oled võib-olla juba külastanud mõnd joogatundi, vaadanud online tunde internetist, lugenud mõnd raamatut või siis kuulanud joogamuusikat, näiteks Snatam Kaur kaur-i esituses. Kundalini joogaga nagu üldse joogaga tegelemiseks, on lõpmata palju võimalusi. See kõik teeb valimise keeruliseks ning tekitab segadust.


Tegelikult pole üldse oluline, millise joogaga alustada või kui palju sa alustades tead joogast. Alustamiseks piisab teadmisest, et elu on toonud sind ühe võimsama joogapraktika juurde. Kundalini joogaga juurde - see loob kindla ja teadlikuima ühenduse sinu enda tõelisusega, kasutades selleks pea kõiki iidse jooga tööriistu, mis on enam kui 5 000 aastat vanad.


Kundalini jooga võti peitub protsessis või siis niinimetatud teekonnas. Mitte, kuidas alustada ja kuidas lõpetada vaid kuidas algusest peale olla teadlikult teel. Alusta, mis tahes väikesest osast ning oma tunnetuse ja oskuste kasvades, võta kasutusele aina uusi õpetuse osi. Kundalini jooga on tõesti jooga sinust ja sellest, mida kogeda soovid või milleks sa valmis oled. Kui aga reastada mõned kogemused nõuannetena, siis jagaksin sinuga järgmist:


1. Hoia asjad alati lihtsad.

Nagu iga asjaga on doseerimine oluline ja seda eriti alguses. Ükskõik, kui kiirelt soovid liikuda, arvesta ja kuula alati oma keha ja meeli. Ära lase oma mõistusel domineerida. Kundalini jooga on väga võimas tööriist, millega on ennast väga lihtne ülekoormata või isegi vigastada.


Võid väänata oma keelt ja meelt, et hääldada keerulisi nimesid nagu Sodarshan Chakra Kriya ja Rakhe Rakhanhar ning püüda mantraid enne meditatsiooni algust meeldejätta, ometi edened just nii kiiresti kui sinu keha ja meel seda lubavad. Pole mingit mõtet muretseda, kui kiiresti edened, sest peagi jätab sinu keha ja meel kõik nagu iseenesest meelde. Lisaks omandavad need harjutused, mantrad vaid sinule olulise mõtte ning mõõtmed. Lihtsalt jälgi ennast ja järgi joogatunnis õpetajat, kaaslasi, audio ja videosalvestisi nii hästi kui sina oskad. Keegi ei osanud neid kohe, ka kõige suuremad gurud alustasid sealt, kus oled hetkel sina või veel kaugemalt.


Pole sul vaja väänata ennast esimese harjutuse sooritamisel kringliks. Keegi pole kunagi läbikukkunud või ebaõnnestunud, pigem ongi see normaalne, kui ei oska või ei õnnestu.


"Kundalini jooga kohtub sinuga just seal, kus sa parasjagu oled ja viib sind sinna, kuhu sa soovid jõuda"


2. Vali üks konkreetne asi, millega alustada või millele keskenduda


Keegi ei alustanud kõikide teadmiste ja oskustega. Pole oluline proovida ühekorraga kogu joogatarkust, osata läbi viia Veevalaja ajastu sadhanat või teha 25 erinevat meditatsiooni korraga.


Vali välja mis tahes meditatsioon, kriya või mantra, mis sulle huvi pakub ja alusta sellega. Jälgi ennast seda tehes ning püüa lihvida oma oskusi. Võid seda teha näiteks 40, 90, 120 või 1000 päeva järjest. Yogi Bahajan on öelnud: tahad meistriks saada, tee sama asja 1 000 päeva järjest. Alati on efektiivsem teada ning osata ühte konkreetset asja, kui kõiki asju natukene.


Vali mis tahes harjutus, näiteks meditatsioon "Sat Kartar" ja tee seda 40 päeva järjest. Kindlasti märkad, kuidas iga kord on erinev ja eriline. Võid alati liituda teiste joogidega või ise neid kaasata tegema sama harjutust. Sedasi koged veelgi enam ja erinevaid tahke, samuti grupi energiat.


Kindlasti leiad hulgaliselt põnevaid tööriistu Kundalini jooga õpetusest. Kõik see on teekond, mille kogemine on sinu enda kätes. Saad seda avastada üksi või siis koos teistega joogatunnis, kus sind toetab lisaks sinu oma energiale, ka grupi energia.


3. Tunne ennast alati mugavalt.


Eraldi ruum, lumivalged riided, joogidele omased ehted, turbanid võivad ju tunduda toredad, kuid uskuge joogat saab teha igal pool, igal ajal ja igat moodi.


Sina ise oma teadlikkuse ja tuunetusega otsustad kus, millal ja kuidas sinu jaoks kõige õigem on. Keskendu alati enda kehale ja meeltele, mitte keskonnale. Et joogat mõnusalt teha, ei vaja sa lumivalgeid joogariideid ega spetsiaalset saali, vaid lihtsalt mugavaid riideid ja piisavalt ruumi, kus oleks mõnus teha oma harjutusi. Loomulikult on valged riided ja ehted toredad, aga esmalt vajad mugavust. Kui oled joogaga edasi jõudnud, tunnetad juba ise energeetiliselt, millised on sulle õiged joogariided.


4. Ümbritse ennast mõnusa joogamuusikaga


Yogi Bahajan-i poolt õpetatud Kundalini jooga on väga tihedalt seotud helidega. Harjutustes kasutatakse väga palju erinevaid mantraid, mida on meeldiv loitsida spetsiaalse muusika saatel. Samuti aitab spetsiaalne muusika keskenduda. Saad lihtsamini oma meeli hoida harjutustes ärksana.


Sobiva muusika leidmine on tänapäeval imelihtne. Kindlasti leiad internetist selliste suurte joogide nagu Snatam Kaur või Mirabai Ceiba loodud spetsiaalse kundalini jooga muusikat, mis toetab lisaks jooga harjutuste sooritamiste meeleolule ka üldist meeleolu.


Tuntumad ja tunnustatumad joogid, kes ise muusikat loovad, on näiteks veel GuruGanesha Singh, Gurunam Singh, Nirinjan Kaur, Jai-Jagdeesh ja Harnam. Minu soovitus on alustada Snatam Kaur-i muusikast, sest tema loomingu hulgas on olemas kõik kõige olulisemad Kundalini jooga mantrad k.a. ka need, millega kundalini jooga tunde alustakse ja lõpetatakse.


5. Ühine teiste jooga huvilistega


Saame alati lisainspiratsiooni ja jõudu ühistegemistest. Seepärast otsi ülesse joogaklassid või joogahuvilised, et avastada koos nendega joogamaailma iidseid tarkusi ja imesid. Vaata joogastuudio tunniplaani.


Lisaks tundidele korraldatakse palju erinevaid Kundalini jooga töötubasid ja festivale. Neid leidub üle maailma, näiteks toimub Ameerikas Sat Nam Fest ja mitmed sarnased ka Euroopas. Rääkimata lugematutest joogatundidest ja hommikustest sadhanadest, mille formaat on ülemaailma ühesugune. Saad alati nende üritustega liituda olles veendunud, et ees ootab just sulle sobiv ja sarnaste huvidega seltskond.


Toredat enese avastamist läbi Kundalini jooga iidsete tarkuste!





Meeldiv meditatsioon oma südame avamiseks

SAT KARTAR MEDITATSIOON


Mõnus ja lihtne harjutus iseendaga parema ühenduse saamiseks. Meie südametes on kõik vastused olemas, kui elame tões ja usus läbi südame. See meditatsioon aitab luua turvalisust läbi südame.